Aktualności
Ruszył cykl Biznes bez barier - 29-07-2014

Na łamach Pulsu Biznesu wspólnie z ekspertami różnych dziedzin zastanawiamy się, co zrobić żeby nad Wisłą łatwiej prowadzić firmę. Cykl publikacji o głównych problemach polskiego biznesu rozpoczyna się dziś, a zakończy we wrześniu. Partnerem merytorycznym projektu jest Prezes Zarządu Katharsis Development.

30 czerwca na Stadionie Narodowym w Warszawie odbyła się debata otwierająca projekt "Biznes bez barier". Poprowadził ją dziennikarz Pulsu Biznesu Eugeniusz Twaróg. Coroczny Raport Banku Światowego „Doing Business” był dla nas punktem wyjścia do rozmowy na temat trudności, z którymi mierzą się polscy przedsiębiorcy. Do ponad godzinnej dyskusji usiedli: Małgorzata Zaleska z NBP, Jarosław Bełdowski z SGH, Andrzej Halesiak z Pekao, Mateusz Morawiecki z BZ WBK, Franciszek Hutten-Czapski z BCG, Mirosław Barszcz, a także Prezes Zarządu Katharsis Development Rafał Trusiewicz.

 

Jak zapowiada Puls Biznesu: "Na początek przyjrzymy się systemowi podatkowemu (...). W kolejnych etapach omówimy: dostęp do sieci elektrycznej, pozwolenia na budowę, sądownictwo gospodarcze, prawo upadłościowe i otwieranie działalności gospodarczej (...)".

 

Zapis debaty i materiały redakcyjne, które powstały na potrzeby projektu

 

 

Źródła: fot. dzięki uprzejmości Pulsu Biznesu, autor: Marek Wiśniewski CYFRA
Cyt. Puls Biznesu z dn. 04.07.2014, nr 126/2014 s. 2, autor: red. nacz. Tomasz Siemienic

 

Czytaj więcej...
Kierunek - mniejsze miasta - 28-07-2014

"Deweloperzy wierzą w potencjał małych miast. Do swoich galerii ściągają znane sieci" - o centrach handlowych w ośrodkach poniżej 200 tys. mieszkańców pisze dziś Rzeczpospolita.

– Widzimy zainteresowanie deweloperów i najemców projektami handlowymi w mniejszych miastach. Trend ten znajduje odzwierciedlenie w liczbach. Około 37 proc. powstającej powierzchni w centrach handlowych przypada na ośrodki poniżej 200 tys. mieszkańców – potwierdza w rozmowie z dziennikiem Anna Wysocka, dyrektor działu wynajmu powierzchni handlowych w firmie JLL.

Czytaj cały tekst

 

Źródło: Rzeczpospolita z dn. 28-07-2014, "Omijają duże miasta", autor: Grażyna Błaszczak

 

Czytaj więcej...
Klienci wolą lokalne centra - 24-06-2014

Około połowa konsumentów woli wygodne lokalne centra handlowe zamiast dużych galerii handlowych - wynika z najnowszego badania CBRE.

"(...) Wyniki pokazują, że 49% badanych preferuje mniejsze centra i ulice handlowe zamiast dużych centrów handlowych (...) Ważnym czynnikiem decydującym o wyborze miejsca robienia zakupów przez konsumentów jest wygodny dostęp - 49% respondentów dociera do miejsca, w którym najczęściej robią niespożywcze zakupy w 15 minut lub szybciej i są to na ogół sklepy przy mniejszych ulicach lub głównych ulicach handlowych (...). Innymi ważnymi elementami są odpowiedni dobór sklepów i marek, dostępność miejsc parkingowych oraz zapewnienie bezpieczeństwa - także indywidualnego (...)".

Czytaj cały tekst

 

Źródło: The City, "Następuje odwrót klientów od dużych centrów handlowych?"  z dn. 24.06.2014, autor: Łukasz Marynowski

Czytaj więcej...
HopStop Zamość Sadowa ujawnia kolejnego najemcę - 15-04-2014

Inwestor obiektu HopStop Zamość Sadowa sfinalizował umowę z kluczowym najemcą z branży RTV AGD. Media Expert zajmie w projekcie powierzchnię 850 m2.

Media Expert, sieć specjalizująca się w sprzedaży sprzętu RTV – AGD – Multimedia, to najemca, który powiększa tenant mix centrum handlowego realizowanego przez Katharsis Development.

 

- Pozyskaliśmy operatora istotnego dla projektu z punktu widzenia koncepcji handlowej, jak i zasięgu oddziaływania – mówi Piotr Wasilewski, Dyrektor ds. Komercjalizacji w Katharsis Development. – Obecność Media Expert gwarantuje, że obiekt w Zamościu będzie ważnym punktem na handlowej mapie miasta  – dodaje Piotr Wasilewski.

 

- Nasza obecność w projekcie HopStop w Zamościu to kolejny istotny krok w realizacji strategii rozwoju sieci Media Expert, polegającej na utrzymaniu pozycji lidera w miastach do 100 tysięcy mieszkańców - komentuje Karol Bielecki, Dyrektor Działu Ekspansji w Media Expert.

 

HopStop Zamość Sadowa to parterowy obiekt typu street mall o powierzchni 6000 m2 GLA, zlokalizowany na terenie dawnej bazy PKS. Operatorem spożywczym projektu został sklep sieci Biedronka. Centrum handlowe przy Sadowej otworzy drzwi dla klientów już za rok. Inwestycję realizuje Katharsis Development, spółka, której kluczową działalnością są projekty handlowe w formacie convenience.

 

- Przewagę centrów handlowych HopStop stanowią doskonałe lokalizacje, znakomita dostępność komunikacyjna, a także ciekawa, przyjazna architektura - opowiada Ewa Zurman, Dyrektor ds. Rozwoju w Katharsis Development. – HopStop Zamość Sadowa będzie drugą oddaną do użytku inwestycją komercyjną naszej spółki – podsumowuje Ewa Zurman.

 

Czytaj więcej...

Realizacja: Meetmedia